Nowym sponsorem Wisły Kraków została firma Lyoness, która na mocy trzyletniej umowy ma wspomóc krakowski klub kwotą 4,2 mln złotych.

Firma działa w 47 krajach na świecie. Z jej programu korzysta ponad pięć milionów użytkowników. Lyoness odpowiada za obsługę oraz rozwój programu lojalnościowego pod marką Lyoness.

Lyoness swoje logo umieści na rękawach koszulek, w których będą grać zawodnicy Wisły Kraków. Uruchomiony zostanie również program lojalnościowy dla kibiców. Jeden procent z każdej transakcji, którą wykona fanatyk Białej Gwiazdy zostanie przeznaczony na fundusz transferowy klubu. Nie potwierdzono jeszcze oficjalnie jaką kwotę ma otrzymać Wisła na mocy trzyletniej umowy, ale mówi się o kwocie, która wynosi, co najmniej 4,5 mln zł.

Rafał Pięta, dyrektor firmy Lyoness na Wschodnią Europę, mówi, że klub będzie czerpał przychody z trzech źródeł: z umowy sponsorskiej, wartości, jaką Wisła otrzyma z transakcji realizowanych przez kibiców oraz przychody związane z marketingiem, który w ostatnim czasie mocno kuleje.

Już na początku roku Wisła prowadziła rozmowy z Lyoness. Wtedy nie udało się zrealizować pomysłu przez planowaną sprzedaż klubu. Do rozmów wrócono wraz z końcem sierpnia, kiedy nowym właścicielem Wisły zostało TS „Wisła”.

Ziemowit Deptuła, prezes polskiego oddziału firmy całą zasługę przypisuje kibicom – to oni są siłą klubu i gdyby nie oni, Wisła nie miałaby szans na przetrwanie.

Nowych sponsorów nie odstraszyło miejsce w tabeli Białej Gwiazdy. Czynnikiem decydującym o współpracy był fakt, że Wisła jest klubem znanym w całej Polsce, a także na całym świecie.
Lyoness obecnie sponsoruje już takie kluby jak: Legia Warszawa, Lechia Gdańsk oraz Lech Poznań. Ponadto wspiera, między innymi: Rapid Wiedeń oraz Slavię Praga.

Źródło: sportowefakty.wp.pl
Foto: PAP / Stanisław Rozpędzik

Share This